سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس بین المللی جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

لیلا محقق – دانشجوی کارشناسی ارشد ، رشته علوم اقتصادی ، دانشگاه پیام نور بابل

چکیده:

جهاد اقتصادی آمیزه دو مفهوم جهاد و اقتصاد یعنی پبوستگی توأمان ارزشهای مادی و معنوی در فرهنگ اقتصادی کشور است تحقق جهاد اقتصادی توام با فرهنگ سازی و روشنفکری افکار عمومی در سطح مصرف کالا می باشد . مصرف کالاهای داخلی یکی از ملزومات و بایسته های جهاد اقتصادی است و این سخن عملی نمی شود مگر اینکه کالاهای داخلی در نظر مصرف کننده ایرانی و غیر ایرانی کالایی مطلوب ، با دوام و زیبا باشد . مصرف یعنی بهره گیری از چیزی برای برآوردن یک یا چند نیاز ذاتی ، بنابراین ، شناخت شیوه های درست مصرف و رعایت آن و آشنایی با راههای درست استفاده از سرمایه و ابزار کار و لوازم زندگی ، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله دلایل و عوامل تمایل مصرف کنندگان به مصرف کالاهای خارجی بررسی شده است از جمله : کیفیت ، قیمت ، خدمات پس از فروش ، داشتن استانداردهای بین المللی ، تکنولوژی و …. که تک تک عوامل در نشر و گسترش فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی نقش بسزایی دارند