سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی، تعاون، جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

محمدحسین غلامی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر لنگه
محمدحسن نسیمی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر لنگه
مریم محمدیان – دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی، واحد علوم و تحقیقات فارس

چکیده:

کارآفرینی یک مهارت عمومی است که تقریباً تمام افراد جامعه در طول زندگی چند زمانی را با خود جهت انتخاب شغل چه به صورت کاریابی و چه به صورت کارآفرینی کلنجار می روند و فکر خود را مشغول به انتخاب شغل می کنند. اما افراد ساکن و منفعل بیشتر دنبال کاریابی و افراد فعال بیشتر به دنبال کارآفرینی برای خود می روند و افراد نخبه نه تنها برای خود بلکه برای افراد زیادی از جامعه شغل ایجاد می کنند. پس کارآفرینی مختص قشر و گروه خاصی نیست و نباید آن را محدود به افرادی با هر شرایط و تنها با داشتن چهل الی پنجاه ساعت آموزش ضمن خدمت، دانست. کارآفرینی امروزه آنقدر اهمیت پیدا کرده است که در اکثر فعالیت های اقتصادی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. از طرفی پیشرفت اقتصادی و رسیدن به قلّه های ترقّی و توسعه در ابعاد گوناگون سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی، از جمله دغدغه های ملّت ها و جوامع مختلف به ویژه طی چند قرن اخیر و بالاخص در طول قرن بیستم میلادی بوده است. این مسأله برای اندیشه وران و کسانی که دل در گرو پیشرفت کشورها و رفاه ملّتشان دارند، دارای اهمپیت خاصی است. بنابراین دراین مقاله ما بنای آن داریم تا یکی از الزامات این جهاد مقدس را به کنکاش و بررسی بگذاریم.