سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

سیدهاشم خاتمی – عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون
مرجان اوجی نژاد – دانشجوی کارشناسی فناوری اطلاعات
فاطمه احمدی – دانشجوی کارشناسی فناوری اطلاعات

چکیده:

همواره کشورهایی که وابستگی شدید به درآمدهای کسب شده از طریق یک محصول را دارند با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد و به همین دلیل ملزم به جایگزینی راهکارهای دیگری هستند جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست دربرنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور ما نگرشی به گردشگری به عنوان صنعتی پاک و درآمدزا انجام گرفته است و برای کمک به این بخش نیاز مبرمی به گردشگری الکترونیکی مشاهده می شود تا بتوان از این راه تبلیغات گسترده ای درزمینه های جذب گردشگر به وجود آورد این مقاله اهمیت گردشگری الکترونیکی را با رویکرد توجه به اقتصاد و بازار محصولات متنوع مناطق گوناگون مورد بحث قرار داده و موضوعاتی چون جذب رضایتمندی مراجعه کنندگان و حفظ آنان از طریق وب سایتهای الکترونیکی و اطلاع رسانی دقیق و بروز درزمینه اطلاعات مرتبط با بازارهای مناطق مقصد را مطرح مینماید و درهمین زمینه اهمیت این موضوع را درجهت جذف درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری و توریسم مورد بررسی و تحلیل قرار میدهد.