سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دومین کنفرانس سراسری اصلاح الگوی مصرف انرژی الکتریکی

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

الهه مشهور – شرکت توزیع نیروی برق خوزستان
عبدالرضا زارعی – شرکت توزیع نیروی برق خوزستان
بهروز نورپور – شرکت توزیع نیروی برق خوزستان
شیوا صاحبی – شرکت توزیع نیروی برق خوزستان

چکیده:

در نتیجه مقررات زدایی صنعت برق در ایران شرکت های توزیع علاوه بر وظایف خطیر فنی، بدلیل حضور در بازار برق وظایف جدید مالی را نیز عهده دار می شوند. در حقیقت این بنگاههای اقتصادی به دنبال حداکثر استفاده از تأسیسات و ظرفیت های موجود و کم کردن هزینه های خرید برق از بازار هستند. مدیریت سمت تقاضا (DSM) یکی از راهکارهای مؤثر برای شرکت های توزیع برای نیل به این اهداف می باشد. در این مقاله جایگاه مدیریت سمت تقاضا در سیستم های تجدید ساختار یافته مطالعه و ابزارهای کلی آن شرح داده می شود. سپس با مطالعه منحنی بار شرکت توزیع خوزستان، فرصت ها و پتانسیل های کلان مدیریت سمت تقاضا در این شرکت ارائه می گردد.