مقاله جایگاه رسانه های نوین در تحولات نوین جهان عرب که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۱ در علوم سیاسی از صفحه ۲۰۵ تا ۲۲۹ منتشر شده است.
نام: جایگاه رسانه های نوین در تحولات نوین جهان عرب
این مقاله دارای ۲۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله جهان عرب
مقاله بیداری اسلامی
مقاله بهار عربی
مقاله رسانه های نوین
مقاله جهانی شدن

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: شمسینی غیاثوند حسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
اکثر نظریه پردازان علوم اجتماعی بر این اعتقاد هستند که ساختارهای سیاست در عصر کنونی توسط رسانه ها شکل می گیرد. در واقع حوزه ممتاز سیاست، رسانه ها هستند. جایگاه رسانه ها در تحولات سیاسی- اجتماعی را می توان در چارچوب نظریاتی همچون جامعه شبکه ای کاستلز، جامعه بحرانی هابرماس، اطلاعات بوردیار، کارکردگرایی، جهانی شدن و انقلاب خاموش اینگلهارت مورد بررسی قرار داد.جایگاه رسانه ها در تحولات نوین جهان عرب را می توان از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار داد همچنین رسانه ها بر همه مسایل سیاسی اعم از ماهیت و کارکرد دولت، شهروندان، انواع دموکراسی و سیاست گذاریها تاثیرگذار بوده اند به گونه ای که می توان از سیاست جدید سخن گفت. درباره جایگاه رسانه ها در تحولات نوین جهان عرب دیدگاه های مختلفی ارایه شده است که برخی از مهمترین رویکردها عبارتند از: الف: رویکرد بنیادی و ایجابی ب: رویکرد واسطه ای و بحران سازی و پ: رویکرد ابزاری و چگونگی رخداد انقلابی و ت: رویکرد سیاسی و انتقادی.