سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی، تعاون، جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

جواد فروزنده – گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد، اصفهان
رحمان ساعدی – گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد، اصفهان

چکیده:

ارتقاء فرهنگ کارآفرینی به عنوان یکی از مهمترین ابزارها جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور شناخته میشود، زیرا باعث اشتغال، بهبودکیفیت زندگی، نوآوری، تولید و رفاه شده و افزایش ثروت جامعه را به ارمغان میآورد. به همین علت مسئولان اکثر کشو رها به دنبال آن هستند تا برنامه های گسترده ای را جهت بسط و گسترش فرهنگ کارآفرینی در جامعه و بالطبع رشد اقتصادی، اجرا نمایند. از طرفی رشد وتوسعه اقتصادی در یک جامعه، زمانی امکان پذیر است که افرادی با پذیرش ریسک، اقدام به نوآوری نموده و با این اقدامات، روش ها و راه حل های جدید را جایگزین راه های ناکارآمد و قدیمی نمایند. یکی از عوامل موثر در رشد و شکوفایی فعالیت های اقتصادی، سودآوری موسسه میباشد و برای افزایش سود، توجه به بهای تمام شده محصولات، از اهمیت خاصی برخوردار است. در نتیجه افزایش سود موسسات، تمایل به راه اندازی فعالیتهای اقتصادی افزایش یافته و فرهنگ کارآفرینی در جامعه رشد و توسعه پیدا می کند. در این مقاله سعی شده است با معرفی تکنیک های جدید حسابداری که به کاهش بهای تمام شده محصولات منجر میشود، گامی در ارتقاء فرهنگ کارآفرینی در جامعه برداشته شود.