سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی قشم و چشم انداز آینده

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

محمد حسن نسیمی – عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر لنگه
محمد علی نسیمی – عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
علی اصغر ماشینچی – عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد
زینب منصورکیائی – کارشناس مشاوره آموزش و پرورش شهرستان بندر لنگه

چکیده:

صنعت گردشگری آن هم به صورت مجازی یک اقدام اقتصادی است که امروزه توسط بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه عرضه می شود و افرادی نظیر روزنامه نگاران، عکاسان، جغرافی دانان، نویسندگان و… را بکار می گیرد تا بتواند خدمات بهتری را به مردم ارایه دهد. بر همگان آشکار است که هیچ صنعتی به اندازه صنعت گردشگری، در کشوری با اقلیم ایران، ارزنده، اثربخش و با حداکثر بازدهی اقتصادی و فرهنگی همراه نیست. کشور ایران با تمدن کهن و طبیعت چهار فصل، با در اختیار داشتن صدها مولفه گردشگری، یکی از بی نظیرترین کشورهای جهان در حوزه گردشگری به شمار می آید. در این میان، از جمله صنایعی که دنیای مجازی و اینترنت این روزها تاثیرات زیادی بر روی آن داشته و باعث رونق آن شده، صنعت جهانگردی است. به نحوی که در صورت استفاده از فناوری های اطلاعاتی ، ارتباطی و الکترونیکی در جذب گردشگری درآمد حاصله با درآمد نفتی کشور قابل مقایسه خواهد بود.