سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی، تعاون، جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

محمد ضیاء الدینی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان
محمد ناظمی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان
فاطمه نصری – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان

چکیده:

رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب ، هدفی است که به مدت چندین سال در صدر لیست اهداف مدیران کشور قرار دارد. رشد اقتصادی مستلزم پیش زمینه هایی است که یکی از مهمترین آنها کارآفرینی و توسعه آن است. از سویی، کارآفرینی نیز به نوبه خود نیازمند ایجاد بستری برای رشد خلاقیت و نوآوری است. مسلماً ایجاد و تکمیل چنین زنجیره ای نیازمند همت و تلاش تمامی بخشهای کشور است و این چیزی نیست که بتوان با کمک تنها یک بخش از کشور به آن دست یافت.در این مقاله پس از مروری کوتاه بر تعاریف خلاقیت ، نوآوری و کارآفرینی، اثر سازمان،مدیریت و جامعه بر توسعه کارآفرینی و نهایتاً رشد اقتصادی، مورد بررسی قرار گرفته و برخی از عوامل مهم اثرگذار بر کارآفرینی در سه عرصه سازمان، مدیریت و جامعه ارایه می گردند.