سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین

تعداد صفحات: ۳۳

نویسنده(ها):

عبدالرحیم کرامت زاده – مرکزمطالعات وپژوهشهای لجستیکی دانشگاه جامع امام حسین ع
رضا علیخانی –

چکیده:

توسعه روزافزون کسب وکارها دربخشهای مختلف تولیدی و تجاری ازیک سو و افزایش توان پردازش سیستم های اطلاعاتی مختلف از سوی دیگر زمینه مناسبی را برای ارتقا کمی و کیفی فرایندهای کاری درسازمان ها و خطوط تولید کارخانه ایجاد کرده است این فرایندها شامل طراحی محصول تولید محصول بازاریابی اخذ سفارش بازخور اطلاعات فروش و تحویل به موقع محصولات و خدمات می باشد دراین خصوص سازمان ها به این نتیجه رسیده اند که برای کسب موفقیت دربازار نه تنها می بایست سریع و چابک بوده بلکه تامین کنندگان آنها و شبکه توزیع محصولاتشان نیز دارای هماهنگی بالا و انعطاف مناسب باشند به همین دلیل مدلهای همکاری جدیدی درقالب زنجیره های تامین با قابلیت شکل گیری سریع ایجاد گردید که پایه اساس و علت آن تغییرات اساسی درسیستم اقتصادی می باشد و بی تردید این تغییرات روابط بنگاه ها را بامشتریان تامین کنندگان شرکای تجاری و همکارانش دگرگون می نماید.