سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

مجتبی جهانی فر – کارشناس ارشد آموزش فیزیک ، دبیر فیزیک
نسرین طاهری اصغری – کارشناس ارشد آموزش فیزیک ، مدرس فیزیک

چکیده:

آنچه پیش رو دارید پژوهشی توصیفی برای تبین استانداردهای آموزش علوم و بیان ضرورت آن در آموزش شهروندانی با ویژگی های انسان قرن ۲۱ است، شهروندی با سواد علمی بالا و دارای تفکر خلاق که محصول آموزش استاندارد علوم است. پژوهش حاضر بر آن است که ضمن ارائه تعاریف و ضرورتهای تعیین سنجه های سواد علمی و استانداردهای آموزش علوم به لزوم بومی سازی این استانداردها در کشور بپردازد و همچنین راهکارهایی برای تربیت شهروندان برای رسیدن به این استانداردهای تحصیلی و آموزشی ارائه دهد.