سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی صنایع فرهنگی نقش آن در توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

ژیلا مرادی میانه – کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی
مه زاد فیروز بخت – دانشجوی مدیریت جهانگردی

چکیده:

صنایع فرهنگی به تولید کالاها وخدماتی می پردازد که باعث تحول و تحکیم مناسبات اجتماعی است،و یکی ازابزارهای که می تواند این ارزش ها، باورها، اعتقادات و تمدن یک جامعه را منتقل کند تکنولوژی چند رسانه ایاست. این تکنولوژی می تواند هنرهای سنتی، تجسمی، صنایع بومی، گردشگری و… را معرفی نماید و می تواند در امور تجارت ، اقتصاد، ورزش و معماری و… از آن بهره برد. این پژوهش با هدف بررسی نقش تکنولوژی (چندرسانه ای) برای توسعه صنایع فرهنگی صورت گرفت. در این مقاله سعی شده تا علاوه بر ارائه مفاهیم، تعاریف، مزایا و معایب آن تعامل تکنولوژی و صنایع فرهنگی در قالب یک چند رسانه ای به صورت اجمالی مورد بررسی قرار گیرد، و در نهایت پیشنهادهایی برای توسعه آن ارائه می شود