سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

مجید شیخ محمدی – عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس
احسان باقری پور – دانشجوی کارشناس ارشد

چکیده:

تصمیم گیری برای مدیران یکی از چالش برانگیز ترین مسائل شده است مدیران به این قضیه اشراف پیدا کرده اند که هرتصمیم کوتاه مدت و بلندمدت آنها تاثیرات وعواقب کوتاه مدت و بلندمدتی را برای سازمانشان درپی دارد محیط سازمان با سرعت روزافزونی درحال تغییر است و اتفاقات غیرقابل پیش بینی درحال رخ دادن می باشند بطوریکه ماهمواره با مسائل تصمیم گیری درشرایط نامطمئن مواجههستیم به همین دلیل تئوری های مدل سازی ابعاد رفتاری انسان ها هنگام تصمیم گیری دراین سالها گسترش زیادی یافته است یکی از این تئوری ها تئوری افسوس نام دادر که از دهه ۸۰ میلادی نقش پررنگ آن درتصمیم گیری های اقتصادی تجاری سیاسی استراتژی و … غیرقابل انکار است از این دیدگاه بهترین تصمیم تصمیمی است که درآینده کمترین میزان افسوس را برای فرد داشته باشد این مقاله سعی دربیان این مطلب دارد که عدم فیدبک روی گزینه با ارزش اولیه ویژه درحالیکه دیگر گزینه ها دارای فیدبک هستند می تواند اشتیاق افراد برای انتخاب آن گزینه را از بین ببرد.