سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: یازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

مرتضی اسماعیلی – استادیار دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران
سید علی قهاری – کارشناس خط و سازه های ریلی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ا

چکیده:

تراورس های بتنی به عنوان یکی از مهمترین اجزاء سازه ای روسازی خط بالاستی دارای جایگاه ویژه ای است. از آنجا که این عضو بتنی در معرض شرایط آب و هوائی متنوعی قرار می گیرد مساله کنترل خوردگی و دوام آن از اهمیت بسزائی برخوردار خواهد بود. در این مقاله تلاش شده است تا میزان افزایش مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت های کششی و خمشی بتن و ملات مسلح شده به فیبر پلی پروپیلن مورد بررسی قرار گیرد. برای این منظور ، مقدار الیاف بهینهPPبرابر۰٫۷kg/m3 به بتن اضافه شده و تاثیر آن بر رفتار ۷۰ نمونه ساخته شده مطالعه گردیده است. نتایج نشان دهنده کاهشمقاومت فشاری، افزایش مقاومت کششی ، مقاومت خمشی ، افزایش مقاومت الکتریکی ، کاهش مقدار فراصوت۱ و افزایشVB به ترتیب ۸٫۷ و ۳۳ و ۱۰ و ۱۱ و ۲٫۵ و ۵۱% است کلیه نتایج حاکی از آن است که می توان در راه توسعه پایدار ، تراورسی تولید نمود که بتواند طول عمر بیشتری داشته باشد.