سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: سومین همایش ملی مهندسی صنایع و سیستم

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

سها صفایی – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت، دانش
فرشته قاسمی – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت، دانش
سعیده شکوهی – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت، دانش
کاوه محمد سیروس – استادیار، دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت دانشگاه صنعتی امیر

چکیده:

مدل مبنا (MABENA)، مدلی جامع در زمینه مدیریت استراتژیک است که نقایص و کمبودهای مدل های پیشین را مرتفع نموده و با بهره گیری از رویکرد همه جانبه نگر و بومی سازی مدل های معتبر سعی در تدوین بهترین استراتژی ها برای سازمان های ایرانی دارد. پژوهش حاضر این مدل موفق را پایه فعالیت خود قرار داده و در چارچوب استراتژی اقیانوس آبی، به معنای خلق بازار بی رقیب، به تدوین استراتژی و نقشه راه برای یک شرکت ایرانی فعال در زمینه پتروشیمی نائل آمده است. نوآوری پژوهش اخیر، تلفیق مدل مبنا با رویکرد استراتژی اقیانوس آبی و بکارگیری و اعتبار سنجی آن در یک مورد کاوی بومی است