مقاله تدوین استراتژی و اولویت بندی استراتژی های شرکت بهنوش ایران با مقایسه رویکردهای فازی و QSPM که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۱ در تحقیقات بازاریابی نوین از صفحه ۱۳۵ تا ۱۵۳ منتشر شده است.
نام: تدوین استراتژی و اولویت بندی استراتژی های شرکت بهنوش ایران با مقایسه رویکردهای فازی و QSPM
این مقاله دارای ۱۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله برنامه ریزی استراتژیک
مقاله ماتریس SWOT
مقاله تاپسیس فازی
مقاله روش QSPM
مقاله روش SAW

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: مهرمنش حسن
جناب آقای / سرکار خانم: سعیدی نیما
جناب آقای / سرکار خانم: لسانی پدرام
جناب آقای / سرکار خانم: بایرامی لاطران الیاس

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با توجه به رشد روز افزون سازمان ها در رقابت برای تحصیل سهم بازار ضرورت وجود برنامه ریزی استراتژیک را در سازمان ها دو چندان می کند که توجه بسیاری از محققین را جلب نموده است. در این تحقیق ابتدا با مراجعه به تحقیقات و مطالعات صورت گرفته، نقاط قوت و ضعف داخلی، فرصت ها و تهدیدات محیطی و استراتژی هایی در قالب ماتریس SWOT شناسایی شدند. در ادامه با تعریف فاکتورهای کلیدی موفقیت، استراتژی های تعریف شده با دو روش تاپسیس فازی و QSPM رتبه بندی شدند. با روش تاپسیس فازی، استراتژی های “تولید محصولات جدید نظیر آب و آبمیوه برای تکمیل سبد محصول” به عنوان مهمترین استراتژی انتخاب و پس از آن استراتژی های “استفاده از برندینگ” و “راه اندازی خطوط جدید در کارخانه های شیروان و اراک برای افزایش تولید” که در زمره استراتژی های تهاجمی جا دارند، در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند. ضمن اینکه استراتژی های “استفاده از برندینگ”، “تولید محصولات جدید نظیر آب و آبمیوه برای تکمیل سبد محصول” و چانه زنی برای تخصیص درصدی از سود برای بازاریابی محصولات سلامت ((Healthy drinks نیز با استفاده از روش QSPM، به عنوان مهمترین استراتژی ها برگزیده شدند. در انتها نیز دو روش تاپسیس فازی و QSPM، با استفاده از روش SAW با یکدیگر مقایسه شدند. در این مرحله، دو روش مذکور به عنوان گزینه و اهداف کلان سازمان در حکم معیارهایی در نظر گرفته شدند که در نهایت روش تاپسیس فازی، به عنوان روش مناسب تر جهت رتبه بندی استراتژی های شرکت بهنوش انتخاب شد.