سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: یازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

امیر حیدری – کارشناس ارشد، دانشکده راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران
محمدعلی صندیدزاده – عضو هیات علمی، دانشکده راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

در این مقاله با کمک جریان و ولتاژ تراکشن موتورهای القایی مجهز به درایوهای کنترل برداری غیر مستقیم،سرعت محور تراکشن موتور به دو روش مختلف و مقاوم تخمین زده خواهد شد. و از آن به عنوان یک روشتکمیلی برای تعیین سرعت قطار به کمک تاکومتر استفاده خواهد شد. این امر می تواند قابلیت اطمینان عملکرد سیستم را در تعیین سرعت افزایش دهد و در سیستم های کنترل اتوماتیک قطار به کار رود. با توجه به تغییر پارامترهای موتور در شرایط محیطی مختلف، حساسیت روش های پیشنهادی به ثابت زمانی روتور بررسی می شود. عملکرد روشهای پیشنهادی با شبیه سازی توسط نرم افزار MATLAB نشان داده می شود.