سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

راضیه خسروی – دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان
منصوره خسروی –

چکیده:

در سپهر اندیشه های فلسفی، امانوئل کانت شخصیتی نام آشنا و صاحب آوازه است. وی پس از تبیین آخرین دیدگاه هایش، بحث هایی مطرح ساخت و با « تعلیم و تربیت » را در حوزه تعلیم و تربیت در کتاب تقسیم تعلیم و تربیت به چهار مرتبه ی : پرورش، تأدیب، آموزش، و تربیت اخلاقی، مهمترین اصل های تربیتی مورد نظر خویش را در هر کدام از این مرتبه ها به بحث گزارده است. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا این اصل ها را در هر کدام از این مراحل چهار گانه بررسی کرده و سرانجام از جوهره ی اصلی دیدگاه تربیتی وی یعنی تربیت اخلاقی، تصویری روشن و قابل درک ارائه دهیم.