سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: کنفرانس ملی مهندسی معماری، عمران و توسعه کالبدی

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

رضا ولی زاده – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
آرزو آقامحمدی – دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی منطقه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
سعید ضرغامی – دانش اموخته کارشناسی ارشدبرنامه ریزی شهری دانشگاه شهید بهشتی
بابک شمس – دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری دانشگاه شهید بهشتی

چکیده:

درک کلی علم اقتصاد، به معنای استفاد بهینه از منابع کمیاب است و بهره وری نیز بر همین مفهومتأکید دارد. کشورهای که توانستند به رشد اقتصادی دست یابند از طریق بهره وری صورت گرفته شدهاست به همین منظور برای دستیابی به سطوح بهره وری برلاتر همواره شاخص های بهره وری رااندازگیری نموده و با استفاده از نجزیه و تحلیل های در جهت رسیدن به این امر برنامه ریزی هایصورت می گیرد. در این مقاله سعی براین است که به بهره وری در صنعت حمل ونقل پراخته شود بهاین منظور ابتدا در ارتباط با چهارچوب نظری بهره وی پرداخته می شود در مورد انواع بهره وریتوضیحاتی ارایه می شود در ادامه در مورد شاخص های اختصاصی حمل ونقرل پرداخته می شود و درمورد نحوه ی اندازه گیری بهره وری در صنعت حمل ونقل توضیحاتی داده می شود نتیجه بر این است درصنعت حمل ونقل از طریق تغییرات تکنولوژی، اصلاح و کاهش مقررات و افزایش رقابت می توانداثرات قابل توجه واساسی در بهره وری داشته باشد.