سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: بیستمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

بهزاد فضیلی – کارشناسی ارشد مکانیک
کاظم آتشکاری – دانشیار دانشگاه گیلان
رامین کوهی کمالی – دانشیار دانشگاه گیلان
هومن عابد – کارشناسی ارشد مکانیک

چکیده:

باتغییراتی که درسیکلهای توربین گازی در سالهای اخیر بوجود آمده است کاربرد این نوع ماشین های حرارتی بسیار افزایش یافته است بالابردن کارایی سیکل های بهبود یافته توربین گاز باعث کاهش مصرف سوخت و درنتیجه آن کاهش آلودگی را سبب می شود دو روش برای افزایش راندمان حرارتی و قدرت می تواندخنک نمودن گازهای ورودی کمپرسور به روش جذبی و خنک نمودن گاز خروجی از کمپرسور به روش تبخیری باشد دراین مقاله از سیال عامل لیتیم برومید درخنک کن جذبی استفاده می شود گرمای گازهای خروجی جهت استفاده درسیکل خنک کن جذبی بکارگرفته می شود با سیستم پیشنهادی تاثیر نسبت فشار کمپرسور دمای محیط و دمای ورودی توربین طی یک تحلیل پارامتریک بررسی می شود نتایج به کارگیری اجزای خنک کن و بدون آن با یکدیگر مقایسه می شود و بهترین مشخص میگردد.