سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش منطقه ای مهندسی مکانیک خودرو

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

محمدعلی راعی – عضو هیات علمی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی
مهدی شاهسوند – دانشجوی مهندسی تکنولوژی مکانیک خودرو دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم

چکیده:

در این تحقیق، سیستم های مختلف مدیریت موتور دیزل مورد بررسی قرار گرفته و مزایا و معایب نسبی آنها بیان شده است .عملکرد موتورهای دیزل به علت وابستگی سیکل دیزل به زمانبندی و نحوه پاشش سوخت، نیازمند سیستم های کنترلی با دقت بالا می باشد. استفاده از کنترلرهای رایانه ای باعث افزایش قابلیت کنترل و نیز افزایش پارامترهای کنترلی در موتورهای دیزل شده است .به موزات این افزایش پیچیدگی، سیستم های متعددی برای مدیریت موتور دیزل طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است .در این مقاله، مکانیزم های کنترلی و نیز استراتژی های کنترل موتور، خاصه سیستم های الکترونیکی کنترل مورد بررسی قرار گرفته است .با توجه به اهمیت سیستم های ریل مشترک در موتور خودروهای سواری، سیستم مذکور به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است .در این مقاله سعی شده تا حد امکان به تکنولوژی های نوین در سیستم های کنترل موتور دیزل اشاره شود و از بررسی سیستم های قدیمی خودداری گردد. مطالب ارائه شده در این مقاله، عمدتا حاصل گردآوری اطلاعات پراکنده موجود در مقالات مرتبط با مبحث سیستم های کنترل موتور دیزل است.