سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی رویکرد سیستمی در ایران

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

فاطمه دیارکجوری – دانشگاه علم و فرهنگ تهران – دانشکده مهندسی صنایع
علی شیخلر – دانشگاه مهد البرز – دانشکده MBA
سجاد علوی – دانشگاه علم و فرهنگ تهران – دانشکده مهندسی صنایع
عارفه احمدی – دانشگاه علم و فرهنگ تهران – دانشکده مهندسی صنایع

چکیده:

فروش قلب تپنده هر کسب و کار زنده و پویاست. بروز تقض و اختلال در کار فروش سبب ایجاد وقفه در تمام فعالیت های یک کسب و کار خواهد شد. از همین رو عمده ترین دغدغه میران یک سازمان سامان دهی و رونق بخشیدن به امر فروش در سازمان است.آگاهی یافتن از موجودی کالاها یا خدمات آماده فروش ، تعریف خدمات ، خریدها و سفارشهای مشتری از جمله مهمترین انکانناتی ست که مدیران با استفاده از سیستم فروش به ان دست خواهند یافت . در یک شرکت تجاری میزان فروش ، سوددهس ، بازگشت سرمایه و ماندگاری شرکت در بازار رقابتی بسیار مهم می باشد. اهداف اصلی این پژوهش ایجاد یک سیتسم فروش موفق و بررسی عوامل موثر بر این موارد می باشد. که در این راستا نیارمند تحلیل عواملی نظیر رضایت مشتری ، تعداد کارکنان ، قیمت خرید و فروش ، درخواست های داخلی و خارجی و …. بوده و باید ارتباط هر یک از آنها بر روی یکدیگر بررسی نمود که به طور مستقیم و غیر مستقیم برا هدف پروژه تاثیر می گذارند. در این تحقیق اطاعات اعم از معادلات استفاده شده ، مقادیر عددی و پارامترها از یک شرکت تجاری پزشکی گرفته شده و سیستم فروش شرکت مدلسازی و شبیه سازی شده استو مهمترین نتایج حاصل از این تحقیق استفاده از نیروی انسانی کارآمد و به تعداد مورد نیاز ، بدست آوردن رضایت مشتری به طوری که درخواستهای محصول بیشتر شود و به طور کلی چگونگی ایجاد یک سیستم فروش موفق که شرکت در بازار ماندگار باشد. در حقیقت در شبیه سازی انجام شده شرکت با ۵۰ میلیون تومان شروع به کار کرده و این سرمایه در ۵ سال آینده با شرایط کنونی به ۱ میلیارد تومان البته بدون استفاده سرمایه رسیده است. این مقاله تحلیل بخش کوچکی از یک سیستم است.