سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین های کشاورزی و مکانیزاسیون

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

فرزاد جلیلیان تبار – دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک ماشینهای کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشا

چکیده:

برخی از کمباین ها دارای سیستم CVT پولی و تسمه V شکل هستند. به خصوص از CVT برای انتقال از توان موتور به هد به طور گسترده ای استفاده می شود. این سیستم، تنظیم سرعت پیشروی را مستقل از سرعت موتور می سازد و به راننده اجازه می دهد تا متناسب با تغییرات د رحجم محصول سرعت پیشروی و برداشت را تغییر دهد. مکانیزم کنترل کلاسیک آنها بدون در نظر گرفتن شرایط کاری به موتور اجازه می دهد که در یک دور ثابت و در حداکثر کارایی کار می کند و رد نتیجه باعث بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندههای آن می شود. این روش دیگر قابل قبول نیست و استفاده از سیستمهای کنترلی بهتر لازم است. زمانی که CVT مجهز به یک سیستم کنترل هیدرولیکی یا برقی گردد دیگر حتی نیازی به دخالت راننده برای کاهش یا افزایش سرعت ندارد. بدین منظور تحلیل و بررسی ین سیست برای طراحی سیستمهای کنترلی جدید ضروری است. در این تحقیق سیستم CVT و نیروهای که به تسمه لاستیکی V شکل وارد می شود، مورد بررسی قرار گرفته است.