سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی علوم شناختی در تعلیم و تربیت

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

مهدی نامداری پژمان – مدرس مرکز تربیت معلم شهید مقصودی همدان
سیروس قنبری – عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا، همدان

چکیده:

درس فیزیک در دنباله درس علوم دوره راهنمایی از جمله دروس مهمی است که به طور عینی بر رویدادهای محیطی استوار بوده و قابل بررسی علمی است. این ماده درسی موجب تسلط بر وقایع محیطی شده و ارتقای مهارت های استدلالی و تفکر منطقی را به دنبال دارد. مطالعه ی تیمز پیشرفته ۲۰۰۸ با هدف کمک به بهبود آموزش و یادگیری، طراحی و اجرا گردید. ده کشور در این مطالعه شرکت کردند که جمهوری اسلامی ایران یکی از آن ها بود. ارزیابی این درس در دو بعد محتوایی و شناختی صورت گرفته است.