سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی تصادفات جاده ای، سوانح ریلی و هوایی

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

علی قاسم زاده خشکرودی – دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان
علی مدقالچی – کارشناس ارشد مدیریت پروژه
سیدامیرحسین بهشتی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان

چکیده:

درسراسر جهان هرروزه درجاده ها ۳۰۰۰ نفر کشته می شوند و ۳۰۰۰۰ نفر به طور جدی آسیب می بینند در سال ۸۹ درمجموع تعداد ۲۳۲۴۹ نفر از هموطنان دراثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که از این میان ۱۶۳۸۲ نفر در راه های برون شهری و روستایی جان باخته اند از میان کل متوفیان ۱۲۳۱ نفر راننده با سرنشین وانت بوده اند که بعد از سواری که به دلیل ازدیار این گونه وسایل نقلیه بیشترین میزان تلفات با ۴۸٫۶ درصد و موتورسیکلت و عابر پیاده با به ترتیب ۱۹٫۳ درصد و ۱۲٫۳ درصد از متوفیان به دلیل بی حفاظ بودن تشکیل می دادند درمقام چهارم از لحاظ بالا بودن میزان تلفات قرار داشت با ۸٫۷ درصد این امر ما را بر آن داشت تابا تحلیل موشکافانه رفتار رانندگان وانت بار علت تصادف و سن متوفیان وانت بار و وضعیت تاهل آنها و نحوه انتقال متوفی و سطح تحصیلات متوفی و علت نهایی فوت و محل فوت و نحوه وقوع تصادف ونوع فعالیت متوفی و نام محور تصادف ونوع معبر و … به بررسی علل بالا بودن میزان متوفیان در تصادفات وانت بار بپردازیم.