سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

محمد ذاکری – دانشگاه علم و صنعت ایران
جواد مرزبان راد – دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

با وجود تصادفات خودروها و بخصوص تصادف از عقب، مکانیزم آسیب به بافت های نرم مهره ای گردن هم چنان نامفهوم می باشد. یکی از دلایل مهم آن این است که بافتهای صدمه دیده در عکسبرداری X-RAY یا MRI لزوماٌ قابل مشاهده نیستند. در این تحقیق یک سری مطالعات بیومکانیکی از قبیل سینماتیک گردن، اپیدیمی. آسیب شناسی دیسک های بین مهره ای، مکانیزم صدمه و معیار صدمه دیدگی نیز انجام شده است که دید روشنی در فهم بهتر درد و آسیب وارده به گردن می دهد. آزمایشات تجربی بر روی جسد و افراد داوطلب توسط محققان دیگر نیز انجام گرفته است که به دلیل هزینه زیاد از لحاظ مالی امکان بررسی پارامترهای مختلف را نمی دهد. هم چنین میزان آسیب به دیسک های بین مهره ای گردن تحلیل می گردد و نتایج بدست آمده این امکان را به پزشکان در تشخیص آسیب و طراحان خودرو برای طراحی بهینه خودرو می دهد.