سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین ملی کنفرانس مهندسی و مدیریت نوآوری

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

مریم کاظمی ایمن آبادی – دانشجوی کارشناسی ارشد MBA،دانشگاه گیلان
رضا کاظمی ایمن آبادی – دانشجوی کارشناسی ارشد IT،دانشگاه گیلان

چکیده:

فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان فناوری غالب درهزاره جدید معرفی شده اند این فناوریها با سرعت بخشیدن به فرایند مبادله اطلاعات و کاهش هزینه های دادوستد به ابزاری برای افزایش بهره وری کارایی و رشد درتمامی حیطه های فعالیت بشری تبدیل شده اند محور اساسی این انقلاب تاثیر فناوری اطلاعات بربخشهای مختلف سازمانی می باشد درمحیط پرتلاطم کسب و کار امروز موفقیت سازمان ها درگرو جهت گیری همه بخشهای سازمان درراستای مسیر استراتژیک آن است امروزه که سازمان ها درجهت رسیدن به اهداف استراتژیک خود چاره ای جز استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یک منبع استراتژیک ندارند و اینجاست که مفهوم همسویی استراتژیهای فناوری اطلاعات و کس بو کار معنی پیدا میکند همسویی استراتژیک به کارگیری فناوری اطلاعات به شیوه ای شایسته و بهنگام ودرتوازن با استراتژی ها اهداف و نیازهای کسب و کار اشاره دارد مدیرانی که درسازمانهایشان موفق به ایجاد همسویی استراتژیهای کسب و کار و فناوری اطلاعات شده اند تاکید می کنند که ایجاد یکپارچگی برای بقا و موفقیت سازمان ها ضرور به نظر می رسد.