سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: سومین همایش ملی مهندسی صنایع و سیستم

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

نیما اسماعیل زاده – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهرا
صدیق رئیسی – دانشیار دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

چکیده:

شناخت و شناسایی انتظارات مشتریان و لحاظ کردن آن در طراحی محصول می تواند رضایتمندی مشتریان را فراهم کرده و باعث افزایش سهم بازار و سبقت از رقبا شود. در این راستا استفاده از روش های موسوم به QFD و یا گسترش عملکرد کیفیت به عنوان یکی از ابزارهای نوین کیفیت می تواند مفید واقع شود که در این مقاله روش های کمی آن خصوصا با تاکید بر روش های تصمیم گیری چند معیاره در طرح ریزی و بهبود کیفیت محصولات مورد توجه قرار گرفته است.