مقاله تحلیل محتوای کتب مقطع ابتدایی بر اساس الگوی صحیح مصرف مواد غذایی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۰ در مطالعات برنامه درسی از صفحه ۱۱۷ تا ۱۴۰ منتشر شده است.
نام: تحلیل محتوای کتب مقطع ابتدایی بر اساس الگوی صحیح مصرف مواد غذایی
این مقاله دارای ۲۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله الگوی غذایی
مقاله تغذیه صحیح
مقاله دوره ابتدایی
مقاله تحلیل محتوا

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: صمدی پروین
جناب آقای / سرکار خانم: کاظمی بازاردهی سیده معصومه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف اصلی از این پژوهش تحلیل محتوای کتب درسی مقطع ابتدایی بر اساس الگوی صحیح مصرف غذایی است. در این پژوهش از روش تحلیل محتوا در کتب فارسی «بخوانیم»، علوم تجربی و هدیه های آسمان مقطع ابتدایی استفاده شده است. همچنین چگونگی وضعیت اطلاع رسانی کتب مذکور از نظر معرفی و شناسایی نسبت به مواد مغذی، گروه های غذایی اصلی در هرم راهنمای غذایی و راهنمای تغذیه روزانه کودکان دبستانی به عنوان سوال مطرح شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که وضعیت اطلاع رسانی این کتب نسبت به مواد مغذی آب و کربوهیدرات ها، نسبت به دیگر مواد مغذی از فراوانی بالاتری برخوردار بوده و به مواد مغذی چربی ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی توجه ناچیزی شده است. از تحلیل یافته های به دست آمده، چنین برمی آید که کمیت و کیفیت مناسب پیام ها، در کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی نسبت به بقیه ی کتاب های درسی در اولویت می باشد.