مقاله تحلیل خطای هاله ای رفتار مشتریان با استفاده از شاخص مروجان خالص (NPS) و تئوری مجموعه راف (RST) (مطالعه موردی: تلفن همراه سونی اریکسون) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۲ در مدیریت بازرگانی از صفحه ۱۱۹ تا ۱۴۲ منتشر شده است.
نام: تحلیل خطای هاله ای رفتار مشتریان با استفاده از شاخص مروجان خالص (NPS) و تئوری مجموعه راف (RST) (مطالعه موردی: تلفن همراه سونی اریکسون)
این مقاله دارای ۲۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله وفاداری مشتری
مقاله شاخص خالص مروجین
مقاله تئوری مجموعه راف
مقاله اثر هاله ای

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: محمدی عفت
جناب آقای / سرکار خانم: شیخ رضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
روان شناسی مصرف کننده، یکی از گرایش های پرطرفدار روان شناسی در سال های اخیر به شمار می آید که بیش از هر چیز در جست و جوی شناخت و تحلیل رفتارهای مرتبط با مصرف است. از مهمترین زمینه های این علم، بررسی موضوع هایی همچون توقعات، سلیقه ها و وفاداری مشتریان است و دانشمندان با به کارگیری ابزارهای کمی و آماری تلاش می کنند تا رفتار مشتریان را تحلیل کنند. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش شناسی جزء پژوهش های پیمایشی و از نظر موضوعی جزء پژوهش های بازاریابی محسوب می شود. هدف اصلی پژوهش، تعیین درجه وفاداری مشتریان به محصول نهایی و ابعاد کیفیت محصول بر اساس روش NPS است که با استفاده از  RSTبه جای روش های آماری تلاش می شود، قواعد و ارتباط منطقی بین نظرات مشتریان نسبت به محصول و ابعاد کیفیت محصول استخراج شود. برای این منظور، داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه NPS، به وسیله RST و نرم افزار Rosetta، بررسی می شوند. رویکرد پیشنهادی به صورت مطالعه موردی روی ۲۵۰ نمونه از کاربران گوشی همراه سونی اریکسون انجام شده است. نتایج نشان می دهد، مشتریان از ابعاد زیباشناسی، قابلیت اطمینان و دوام محصول ناراضی بوده که با ایجاد اثر هاله ای مثبت در مورد ابعاد کیفیت مطلوب محصول می توان دیدگاه مثبتی را نسبت به محصول ایجاد کرد.