سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی، تعاون، جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

لیلا ترک – کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه تهران

چکیده:

تجاری سازی بخشی از زنجیره مهم فرایند ایده یابی، تحقیق، توسعه و عرضه محصول جدید است که طی آن دانش تولید شده در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی؛ و نوآوری ها، ابداعات و اختراعات به محصولات قابل عرضه در بازار تبدیل می شود. تجاری سازی راهی است به سوی توسعه و تکنولوژی و یکی از نقاط ضعف کشورهای در حال توسعه عدم توانایی لازم برای پیاده سازی نتایج تحقیقات وعرضه آن ها به بازار است . تجاری ساز ی می تواند به عنوان مکملی اثر بخش برای به بار نشستن تلاش متولیان امر و علاقمندان به این دانش و در نهایت چراغ راهی به سوی صنعتی شدن باشد. در این تحقیق سعی شده فرایندی جهت سهولت ارائه نتایج تحقیقات به بازار در بخش دولتی تدوین گردد. مدل ارائه شده فرایند تجاری سازی را در ۱۰ مرحله تشریح نموده است و سهولت تجاری سازی در بخش دولتی را به نمایش گذاشته بدیهی است طی طریق در این مسیر، ثمره اش جز رسیدن به خودکفایی در بخش کشاورزی نخواهد بود.