سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

فریبا ملکیان – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت

چکیده:

امروزه تجارت الکترونیکی دردنیا به سمت تجارت سیارسوق پیدا کرده است و محدودیت هایی که برای تجارت الکترونیکی وجود دارد سعی میشود درتجارت سیار رفع شود درتجارت سیار ارتباطات بصورت بی سیم و سریع صورت میگیرد تجارت سیار یعنی خریدوفروش کالا و خدما ت بااستفاده ازوسایل بی سیم ازقبیل تلفن همراه یا کمک داده شخصی رواج تلفنهای همراه تاثیر زیادی درنحوه رفتار استفاده کنندگان ازاین ابزار بوجود آورده است تلفن همراه نحوه تعامل افراد با یکدیگر را و نیز نحوه کسب و کاررا تغییر داده و شغلهای جدیدی ایجاد کرده است تلفن همراه ابزار ارسال و دریافت اطلاعات می باشد سه ویژگی موردنظر مشتری درتجارت سیار قابل اعتماد بودن محتوا دردسترس بودن برداشت ازهزینه تراکنش موبایل دراین مقاله با توجه به قابلیت های تلفن همراه مزایا و معایب تجارت ازطریق این تکنولوژی مورد بررسی قرارگرفته است.