سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

خیراله سربلند – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد

چکیده:

فناوری اطلاعات شیوه های اجرایی بازاریابی را تغییر داده و سازمان ها را به رقابت سخت و آگاهانه دعوت کرده است به جرات م یتوان گفت سازمانهایی دراین رقابت کمی و کیفی پیروز هستند که مدیران آنها سازمان خود را با شرایط محیطی وفق داده و شرایط داخلی و بین المللی را بهبود بخشند هدف از به کارگیری تجارت الکترونیکی گسترش روشهای قدیمی تجارت نیست بلکه ارایه روش جدید درانجام امور بازرگانی محسوب میشود به واسطه این روش جدید سازمان ها قادرند که محصولات خدمات خود را به شکل تمام وقت به تمام خریداران درسراسر جهان مستقل از مرزهای جغرافیایی و ملیت ها عرضه کنند با عنایت به اهمیت تجارت الکترونیک و متعاقبا تاثیر آن برخواسته ها نیازهای بشری و عملکرد سازمان ها این پژوهش به بررسی تجارت الکترونیک مفاهیم مزایا و معایب استفاده از آن مسائل مرتبط با آن همچنین مشکلات ناشی از گسترش آن درایران می پردازد. نتایج تحقیقات نشان میدهد علیرغم توسعه روزافزون نقش و کاربرد تجارت الکترونیک درراستای عدم توسعه ایران عزیزمان دراین راستا مسائلی وجود دارد که لازم است مورد توجه خاص مسئولین قرارگیرد.