سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

علی فروتن راد – موسسه آموزش عالی روزبه
امیر بایندریان –

چکیده:

امروزه روش های هوش مصنوعی امکان انجام اتوماتیک کارها را فراهم می نمایند. یکی از پرکاربردترین تکنیک های هوش مصنوعی یادگیری بیزی می باشد که بطور گسترده جهت جایگزینی ماشین به جای انسان کاربرد دارد. از سویی تبلیغات هدفمند یکی از موثرترین روش های تبلیغ می باشد که موجب بهبود نتایج تبلیغ می گردد. چگونگی تشخیص علایق کاربران یا مشتریانی که از یک سامانه الکترونیکی جهت انجام امور روزانه خود استفاده می کنند، می تواند در بکارگیری تبلیغات هدفمند موثر واقع گردد. در این مقاله راهکاری جهت انجام تبلیغات هدفمند با بکارگیری یادگیری بیزی پیشنهاد شده است. نتایج حاصل از شبیه سازی بیانگر دقت بالا در شناسایی مشتریان با علایق خاص و سرعت بالا در نمایش تبلیغات به مشتری می باشد