سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی، تعاون، جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

اعظم رفیعی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیک شهر
ضرغام قلندری – دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیک شهر
محمدامین رودینی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیک شهر

چکیده:

در این مقاله تلاش کرده ایم نشان دهیم که چگونه یادگیری سازمانی می تواند فرآیند خلق و نوآوری در سازمان را بهبود بخشد و همچنین این تحقیق یک هدف اصلی را دنبال می کند و آن تعیین ارتباط بین یادگیری سازمانی و نوآوری در سازمان برای بهره گیری از مزایای جهانی می باشد. سازمان اگر بالاترین اولویت را در آموزش قرار دهد و ظرفیت های سیستم آموزشی خود را گسترش دهد به نوآوری و خلاقیت بها دهد وبه روز باشد، احتمال این که فرصت های جدید تشخیص داده شوند بیشتر و در نتیجه این فرصت در هزاره سوم پدید آورنده مناسبات جدیدی است که همراهی با آن در گرو تربیت افرادی میسر می شود که توانمندی درک یادگیری های جدید و همسویی با آن را برای بهره گیری ازمزایای ملی و جهانی داشته باشند. چرا که امروزه عنصر یادگیری سازمانی از اهرم های پیشرفت سازمان ها درعصر جهانی است. بنابراین توجه به یادگیری سازمانی بایستی بخشی از استراتژی سازمان ها جهت ایجاد فرصت های نو و جدید باشد. در این مقاله یادگیری سازمانی و عوامل موثر بر آن، نقش آن در ایجاد نوآوری، ضرورت ایجاد نوآوری، مزایای جهانی یادگیری سازمانی و در پایان به مراحل توسعه سازمان ها در سطح بین المللی برای تبدیل شدن به سازمان جهانی نیز اشاره شده است.