سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش ملی مهندسی عمران و توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمدرضا موفقی – دانشجوی کارشناسی ارشد عمران گرایش خاک و پی
سیدمرتضی مرندی –
کمیل رجایی –
نوید لطفی عمران –

چکیده:

باافزایش تعداد امد و شد در سطح جاده ها و خرابی های ناشی از آن نگهداری راه ها را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته است افزایش عمر سرویس و بالا بردن استقامت اسفالت در برابر بارهای حاصل از ترافیک از مقوله هایی است که پیوسته مورد توجه دست اندرکاران سخت جاده ها بوده است بسیاری از مشکلات پدیده امده در سطح جاده ها بعلت کافی نبودن خاصیت ارتجاعی لایه های استفالتی می باشد لذا تلاش محققین برای استفاده از قیر پلیمری جهت بالا بردن خاصیت ارتجاعی اسفالت در سالهای اخیر افزایش یافته است همچنین در ده های اخیر با توجه به مزایای اسفالت متخلخل نسبت به بتن اسفالتی گرم ازمایشات متعددی برروی این نوع اسفالت صورت گرفته است با توجه به مطالعات و بررسی ازمایشاتی صورت گرفته برروی موضوعات فوق به نظر می رسد گستره مطالعات و ازمایشات در زمینه استفاده از قیرهای مخلوط با پلیمر و برخی از افزودنی ها در اسفالت متخلخل ناکافی بوده است لذا دراین مقاله تاثیر میزان پلیمرCrumb Rubberاو SBS برروی مقاومت مارشال و نرمی اسفالت در دانه میان تهی SMA مورد بررسی قرارگرفته است.