سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش منطقه ای روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد صفحات: ۳

نویسنده(ها):

حسین دایی زاده – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز
محمدرضا غزنوی – فوق لیسانس تکنولوژی آموزشی
ذبیح الله نعمتی – مدرس تربیت معلم شهید رجایی بابل

چکیده:

فناوری اطلاعات و ارتباطات درجهان امروز چشم اندازهایی را برای جهانیان به ارمغان آورده که برتمام ابعاد زندگی سیاسی نظامی اقتصادی اجتماعی و آموزشی انسان قرن بیست و یکم تاثیر گذاشته است به گونه ای که بیشتر فراگیران به سمت رایانه ها و آموزش کار با آنها سوق داده است کسب آگاهی تحصیل دانش و اتصال اطلاعات مهارت آموزی و تجدید نظر درنگرش ها را با استفاده از سیستمهای اطلاعاتی معاصر تسهیل و تسریع کرده است مجیدی ۱۳۸۱ ص۵۶ قابلیت ICT تنها قابلیت به کار گیری گسترده ای از عملیات مکانیکی نیست بلکه یادآوری ان است که کامپیوتر ها می توانند به بهبود یا تکمیل شماری از وظایف کمک کنند کامپیوترها باید به عنوان ابزاری که نیل به اهداف را میسر می سازد مدنظر قراربگیرد اموزش و پرورش اظهار می دارد که شاخص توانای یفن آوری اطلاعات توانایی استفاده موثر از ابزار ICT و منابع اطلاعات برای تحلیل پردازش و ارایه این قبیل اطلاعات و اندازه گیری و کنترل وقایع خارجی می باشد امام جمعه ۱۳۸۲ ص۲۴اصل یادگیری به نظر می رسد که درچهارچوب تغییرات حاضر دستخوش تغییر شده است امروزه یادگیری اینکه چگونه بیاموزیم خود مساله ای است که براصل یادگیری پیشی می گیرد.