سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش بین المللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

آزیتا رجبی – استادیارپایه ۵ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
افشین صندوقدار – رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی SID
مینا ترابی – دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی توریسم
روزمهر رنجبرراد – دانشجوی کارشناسی مهندسی نرم افزار کامپیوتر

چکیده:

تعداد کاربران اینترنت و شبکه های بین المللی ارتباطی به شکل فزاینده ای رو به رشد می باشند و بکارگیری فناوری ارتباطی نوین جزء لاینفک زندگی امروز شده است بدین ترتیب هربنگاه تجاری موظف است تا پاسخگوی خیل عظیم این گروه از مشتریان و کاربران بدون درنظر گرفتن مرزهای جغرافیایی باشد یکی از مهمترین کاربردهای فناوری اطلاعاتو ارتباطات و اینترنت درصنعت گردشگری است و بدلیل نقش و اهمیتی که صنعت گردشگر خارجی می توانددر ابعاد مختلف از جمله ایجاد درآمدهای ارزی و افزایش تولید ناخالص داخلی منبع درآمد برای دولت منبع ایجاد اشتغال و بهبود خدمات اجتماعی داشته باشد ابزار الکترونیکی و اینترنت درتمام زنجیره توزیع خدمات گردشگری شامل خطوط هوایی مهمان پذیری گردانندگان تور آژانسهای مسافرتی و مقاصد سفر تغییرات شگرفی ایجاد کردها ست. دراین مقاله گردشگری الکترونیکی را از این منظر مورد بررسی و پژوهش قرار داده و وضعیت آن درایران و جهان را مطالعه کرده و برخی موانع و راه کارهای توسعه آن را ارایه خواهیم داد