سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمدحسین عسکری – دانشگاه علم و صنعت ایران
سیدمصطفی حسینعلی پور – دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران
سیدعلی جزایری – دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر

چکیده:

دراین مقاله یکی از مهمترین عوامل موثربراحتراق HCCI یعنی دمای هوا و سوخت ورودی به محفظه احتراق موتور برمشخصات عملکردی موتور و آلاینده ها مورد بررسی قرار گرفته است با تغییر دادن دمای منیفولد ورودی از ۴۰ درجه سانتی گراد تا ۹۰ درجه سانتی گراد تاثیر دمای هوا ی ورودی به داخل محفظه احتراق موتور مورد بررسی قرارگرفته است میزان آلاینده CO گازهای نسوخته و اکسید نیتروژن و همچنین نمودارهای فشار دما و مصرف سوخت ویژه آنها با هم مقایسه شده اند. مشاهده شد که در حالتیکه دمای مخلوط سوخت و هوای ورودی ۵۰ درجه سانتی گراد است موتور بهترین عملکرد را دارد نمودارهای فشار و نسبت مولی CO برای حالتی که دمای منیفولد ۷۰ درجه سانتی گراد می باشد با نتایج تجربی مقایسه شده است