سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: بیست و سومین کنفرانس بین المللی برق

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

تیمور قنبری – دانشکده مهندسی برق و رباتیک، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود
احمد دارابی – دانشکده مهندسی برق و رباتیک، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود
محمدرضا رفیعی – دانشکده مهندسی برق و رباتیک، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود
محسن صنعتی مقدم – دانشکده مهندسی برق و رباتیک، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود

چکیده:

موتورهای پسماند عموما دارای دانسیته گشتاور و توان نسبتا پایینی هستند . شیوه هایی برای بالا بردن نرخ گشتاور به جریان در سایر موتورها مطرح شده است که به موتور پسماند نیز قابل اعمال است . تطبیق شکل موج جریان ورودی با موتور بوسیله اصلاح ساختار س یم پیچی موتور و کنترل جریان ورودی با EMF انتخاب نوع اینورتر و شیوه مناسب سویچینگ آن و نیز شیوه های کنترلی همانند کنترل جهت یابی شار از روشهای افزایش دانسیته گشتاور ماشین پسماند است. همچنین استفاده از نوع دیسکی این موتورها بصورت چند استاتوره و چند روتوره (کاسک ید) از جمله روشهای دیگر افزایش دانسیته گشتاور (نسبت گشتاور به وزن ) می باشد. این تحقیق به بررسی انتخاب نوع تغذیه مناسب برای افزایش نرخ گشتاور به جریان در موتورهای پسماند می پردازد. همچنین با معرفی یک ساختار جدید تحت عنوان موتور پسماند تخت دو روتوره بدون شیا ر بمنظور افزایش دانسیته گشتاور، برخی نتایج آزمایشگاهی آن را نیز در تایید شبیه سازیهای صورت گرفته برای این نوع موتور ارائه میدهد