سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

سنجر سلاجقه – استادیار، عضو هیئت علمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات کرما
مجید فضلعلی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات کرمان

چکیده:

بازاریابی بعنوان علمی پویا در حال سازگاری با تحولات حاصل از انقلاب انفورماتیک است که محور اصلی این انقلاب ظهور اینترنت می باشد. ایجاد مفهوم نوینی از بازاریابی با عنوان بازاریابی ویروسی از ج مله آثار این انقلاب می باشد. با استفاده از این بازاریابی، پیام تبلیغی یک شرکت می تواند بطور چشمگیری افزایش یابد. همانطور که یک ویروس نسبتاً مؤثر می تواند سلول میزبان را تبدیل به یک کارخانه تکثیر ویروس کند. ارتباطات ویروسی، با محوریت وجود پیام ویروسی، به تازگی کاربردهای بسیاری یافته است. وجود ویروس در پیام ها باعث می شود پیام، خاصیت خود تکراری پیدا کند و سرعت توزیع آن در بین مخاطبان افزایش یابد. هدف پژوهش حاضر نیز مطالعه تأثیر فناوری اینترنت بر بازاریابی ویروسی می باشد. به این منظور ابتدا به بیان بازاریابی ویروسی پرداخته و سپس نقشی که فناوری اینترنت در اجرای موفقیت این امر ایفا می کنند می پردازیم. نتایج بیانگر این ا ست که، مفهومی به نام بازاریابی ویروسی با تکیه بر فناوری اطلاعات می تواند موفق واقع شود.