سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: نخستین همایش منطقه ای مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

ایمان اسدی – شرکت اسا تک asatech
ارین محمودی – شرکت اسا تک asatech
مرتضی مرتضوی – شرکت صدردانش کاشان

چکیده:

در کمپرسورهای اسکروی نسل جدید ، روغن موجود در هوا در سپراتور جدا وروغن کثیف با دمای زیاد وارد کولر روغن می شود و پس از خنک شدن وارد فیلتر روغن شده و سپس به هوا ساز بر می گردد . در این تحقیق مدلی جدید پیشنهاد شده است که روغن پس از عبور از فیلتر با کلاس بالاتر وارد کویل می شود ، در واقع روغن تمیز به درون کولر روغن وارد شده وسپس به واحد هوا ساز بر می گردد. در این بررسی که منظور اثبات کثیفی روغن در بازده دستگاه می باشد . از طراحی و مقایسه سه رنج کمپرسور بر اساس تکنولوژی موجود ساخت و تئوری بیان شده در این تحقیق استفاده شده است در این قسمت سه رنج کمپرسور صنعتی از نظر کیلووات در نظر گرفته شده است و با توجه به خروجی نرم افزارAerzener داده ها را مورد بررسی قرار داده ایم . در این مقطع بازده کویل تمییز و کثیف را مقایسه کرده ایم و سپس تاثیر آن را بر بازده کلی کمپرسور سنجیده و در پایان کیلووات برق مصرفی در حالت بهینه و در شرایط موجود را مقایسه کردیم