سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هفدهمین کنفرانس سراسری شبکه های توزیع نیروی برق

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

بهروز نبی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر- دانشگاه تربیت مد
محمدهادی امینی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر- دانشگاه تربیت مد
محسن پارسا مقدم – استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر – دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

کاهش انتشار گازهای گلخانهای و کاهش آلودگیهای صوتی از جمله محرکهای اصلی برای حرکت به سمت حمل و نقل الکتریکی می باشند. همچنین افزایش روز افزون قیمت نفت و تلاش برای کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی باعث گرایش هرچه بیشتر به این خودروها شده است. توان مورد نیاز برای برای شارژ خودروهای الکتریکی از شبکه توزیع تامین میشود. استفاده وسیع از خودرو های الکتریکی اثر زیادی را بر روی پروفایل بار شبکه گذاشته و میتواند مشخصات آن را تغییر دهد. هر چند شارژ هوشمندانه و کنترل شده خودروها پروفایل بار شبکه را یکنواخت تر کرده و بهبود میبخشد ولی به دلایل مختلف ممکن است این روش شارژ عملی نباشد. در اکثر مواقع، شارژ خودروها به صورت غیر هوشمندانه میباشد. این گونه شارژ میتواند باعث مشکلات زیادی در شبکه توزیع شود از جمله این مشکلات، اضافه بار یا همان گرفتگی خطوط میباشد. گستردگی گرفتگی خطوط در شبکه میتواند با توجه به توزیع و پراکندگی این خودروها متفاوت باشد. در این مقاله با قراردادن ایستگاههای شارژ در نقاط مناسب و جایابی هوشمندانه این نقاط، گرفتگی در خطوط شبکه را کاهش داده و کمینه میکنیم.