سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

فلورا نجفیان قبادی – کارشناس آموزش ابتدایی، آموزگارمقطع ابتدایی در شهرستان هرسین
معصومه امیری – دکترای فلسفه تعلیم و تربیت، مدرس دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه

چکیده:

هدف از این تحقیق تاثیر دوره پیش دبستانی بر رشد ذهنی کودکان است . که روش تحقیق، توصیفی ، اسنادی یا کتابخانهای است که با استفاده، از منابع کتابخانه ، فصلنامه ها ومجلات وپژوهشی صورت گرفته است . یافته های تحقیق حاکی ازآن است که کودک در سن ۷-۳ به رشد ذهنی جدید می رسد که دوره پیش دبستانی به کودک فرصت می دهد تا با همسالان خود حرف بزند، خزانه لغات او غنی شود هم چنین به کودک شعر، سرود و قصه یاد می دهند به این ترتیب ارائهبرنامه های پیش دبستانی نه تنها موجب تغییرات در توانایی های ذهنی کودکان می گردد بلکه اثرات دراز مدتی نیز برسازگاری آنان با محیط کلاس و پیشرفت تحصیلی در دوره دبستان بر جای می گذارد.