سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی شش سیگما

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

ابوالفضل صادقیان – کارشناس مهندسی صنایع – برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها
امیررضا نصیرزاده – کارشناس مهندسی مکانیک

چکیده:

شش سیگما به عنوان یک رویکرد سیستماتیک تجاری می تواند بهبود چشمگیری در سازمان ها ایجاد کند .در این متدلوژی سعی برکاهش انحراف فرایندها می باشد که اهداف اساسی آن را می توان در مواردی نظیر کاهش تغییرات ،کاهش عیوب، کاهش هزینه ها ،افزایش سهم بازار ،بالا بردن رضایت مشتریان و رشد سود نهائی خلاصه کرد. از طرفی پیشرفت و انتشار روز افزون تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات تاثیرات عمیقی بر بسیاری از سازمان ها داشته است امروزه به دلایل متعدد درITسرمایه گذاری می نمایند به طورکلی ازIT برای ارتقای فرایندهای کاری ، کارایی ، اثربخشی و در نهایت بهروری استفاده می شود پس می توان با به کارگیریIT گام های اساسی در تسهیل پیاده سازی شش سیگما در سازمان برداشت در این مقاله برآنیم نقش فناوری اطلاعات را در متولوژی شش سیگما بعنوان یکی از مهم ترین مواردی که به ایجاد زیر ساختاری مطلوب کمک می کند ،بررسی کنیم. در این راستا نقش تکنولوژی اطلاعات در پیاده سازی پروژه های شش سیگما مورد توجه قرار می گیرد.همچنین به قابلیت های اجرایی نرم افزارMicrosoft Accelerator for 6Sigma جهت هر کدام از نقش های تعریف شده در شش سیگما اشاره می شود