سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش منطقه ای رویکردهای نوین در مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

حبیبه پاشنگ – مدرس مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس
جواد ملک شاهکوهی – مدرس مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان
مصطفی عمادی – دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

چکیده:

دراین مقاله درمورد اشنایی با داده کاوی و تکنیکهای آن و نیز کاربرد آن در مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته شد ابتدا تعاریف و مسائل اولیه ای کهدراین زمینه وجود دارد اورده شده و در ادامه روشهای دسته بندی و خوشه بندی که از روشهای داده کاوی هست بصورت جداگانه مورد بررسی قرارگرفت. در ادامه متن به داده کاوی در قالب مدیریت ارتباط با مشتری CRM و بازاریابی و تحلیل سبد خرید و استراتژی بهترین فعالیت بعدی و مدیریت مشتری فردگرا می پردازیم.