سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

سجاد احصایی – دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک
شهداد شریعتمداری – عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز
بهمن اجدری – کارشناس ارشد بازاریابی و تجارت الکترونیک
مریم پیشور – کارشناس مهندسیفناوری اطلاعات

چکیده:

امروزه تجارت الکترونیک رویکردی برای مکانیزه کردن و ارایه آنلاین خدمات تجارت سنتی است که می تواند در پیشبرد اهداف جهاد اقتصادی کمک بسزایی داشته باشد دراین تجارت نیز مشتری باید بتواند تمامی پیشنهادات فروشندگان را دریافت و از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کند تجارت الکترونیک باید این پیشنهادات را درقالب یک پروفایل معنی دار به کاربران خود ارایه دهدکه درواقع نیازمند وجود یک الگوی استاندارد توصیف محصول است بوسیله فناوری وب معنایی می توان اطلاعات را به گونه ای برای کامپیوتر قابل فهم نمود که توسط خود ماشین آنها را پردازش کندهسته اصلی وب معنایی آنتولوژی ها هستند که به کمک آن می توان اشیا موجود در صفحات وب را معنادار و توصیف کرد که به این پروسه حاشیه نویسی گویند از آنجایی که هیچ آنتولوژی شناخته شده و استانداردی درحوزه تجارت الکترونیک درزبان فارسی وجود ندارد این تحقیق به توسعه وبومی سازی آنتولوژی استاندارد GoodRelation درحوزه فعالیت خدماتی پرداخته و سعی نمودیم که در آنتولوژی طراحی شده شرایط تجارت سنتی را اعمال کنیم.