سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین ملی کنفرانس مهندسی و مدیریت نوآوری

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

سیدرضا حجازی – استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سمانه دیوسالار – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

چکیده:

هدف ازانجام این پژوهش بررسی نقش نوآوری باز درارتقا توان رقابتی شرکت های دانش بنیان است شرکت های دانش بنیان درجهت تلاش برای بالا بردن انعطاف پذیری و بهره گیری از دانش فنی خارجی به طور فزاینده ای مدیریت نوآوری های خود را به منظور یکپارچه کردن شرکا و مشتریان خارجی به سمت شبکه های نواوری و ایجاد ارزش بازکرده و گسترش داده اند هدف از نوآوری باز گشترده مرزهای مستحکم شرکت به منظور به جریان انداختن دانش از خارج شرکت درجهت ایجاد فرصت برای همکاری با شرکا مشتریان و تولید کنندگان درراستای فرایندهای نواوری است دراین مقاله با مروری برتعاریف و مدلهای نواوری باز به بررسی نقش نواوری باز درارتقا توان رقابتی شرکت های دانش بنیان پرداخته شده است که درنتیجه آن بررسی ها نشان میدهد که شرکت ها با افزایش درامد حاصل ازبکارگیری مکانیزم های نوآوری باز یا کاهش هزینه های ناشی ازهمکاریهای مشترک قادر خواهند بود که توان رقابتی خود را ارتقا بخشند.