سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس تخصصی بیمه الکترونیکی

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

الهام رشیدمهرآبادی – دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی
آیدا رشیدمهرآبادی – دانشجوی کارشناسی مدیریت بیمه

چکیده:

با توجه به پیشرفتهایی که در زمینه فناوری اطلاعات صورت گرفته امروزه سازمان ها توانسته اند به کمک اینترنت و صفحات وب حجم بزرگی از داده های مربوط به مشتریان خود را جمع آوری کنند و از آنجایی که یکی از اثرات بیمه الکترونیکی فروش مستقیم بیمه نامه و کاهش کارمزد پرداختی به واسطه هاست می توان با استفاده از تکنیکهای داده کاوی به تحلیل داده های موجوددر پایگاه داده ی مشتریان پرداخت و در جذب مشتری و بازاریابی نتایج بهتری کسب نمود. داده کاوی فرایندی است که سعی در به دست آوردن دانش نهان موجود در داده ها را دارد چرا که داده ها معمولا حجیم و غیرقابل استفاده بوده و دانش نهفته در آنها قابل استفاده می باشد در مقاله حاضر به معرفی دانش داده کاوی و به کارگیری آن در بیمه الکترونیکی پرداخته می شود.