سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مهندسی نرم افزار

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

سیدعباس محمودی – گروه کامپیوتر ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات یزد ، ایران،

چکیده:

یکی از تکنولوژیهای رو به رشد امروز جهان فناوری حسگرهایی هستند که بصورت گروهی شبکه ای را بوجود می اورند با توجه به ابعاد کوچک و وزن اندک این حسگرها امکان قرار دادن منبع انرژی برای استفاده طولانی مدت درآنها وجود ندارد و معمولا دربسیاری از کاربردها تعویض باتری حسگرها غیرممکن است لذا اهمیت طراحی روشهایی که سعی درکمینه کردن مصر فانرژی و درنتیجه افزایش طولعمر شبکه دارند مشخص میگردد هدف ازاین مقاله ارایه روشی مبتنی برنظریه بازی ها برای کنترل مصرف انرژِ درحسگرهای بی سیم است درالگوی پیشنهادی مساله کنترل توان به عنوان یک بازی به نام Game Shared Duty(GSD درنظرگرفته میشود که این بازی دردسته بازی های مشارکتی با اطلاعات ناکامل قرار دارد پس همگرایی الگوریتم مورد استفاده برای رسیدن به یک تعادل نش که راه حل بازی است فراهم می شود