سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی عمران و توسعه

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

محمد عابدینی – عضو هیات علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند

چکیده:

طراحی روسازی بروش مکانیکی –تجربی با وجود قدمت زیاد هنوز هم در بین مهندسین رواج زیادی دارد این روش بر اساس مشخصات مکانیکی مصالح روسازی و روابط تجربی برای محاسبه تنش ها و تغییر شکلهای بحرانی روسازی واقع است. در طراحی های روسازی آسفالتی به روش مکانیکی- تجربی، به ازای داده های مشخص، نتایج متفاوتی بدست می آید که هزینه اجرا و قابلیت اطمینان هرکدام از این طرح ها نیز متفاوت می باشد. در این مقاله روشی پیشنهاد شده است که بکمک آن طراح می تواند بدون اینکه از قابلیت اطمینان طرح بکاهد، مقرون به صرفه ترین طرح روسازی را از این بین طرحها برگزیند.